cPanel-hosting-570x360

کنترل پنل CPanel

سی پنل (cPanel) یا به اختصار CP یک کنترل پنل میزبانی وب است که توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب برای وب سایت های کاربران استفاده می شود.

این کنترل پنل لینوکسی را می توان محبوب ترین و مشهور ترین کنترل پنل در دنیای میزبانی وب دانست، دلیل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی تنها امکانات آن نیست بلکه رابط گرافیکی کاربر پسند و پشتیبانی پاسخگو و… است که این کنترل پنل را به محبوب ترین کنترل پنل جهان تبدیل کرده است.

سی پنل مبتنی بر یونیکس/ لینوکس است که توانسته توسط رابط کاربری خوب خود مدیریت و کار کردن با فضای میزبانی وب را راحت تر کند.

cPanel دارای سه نوع ساختار مختلف برای سطوح دسترسی متفاوت است. این سطوح دسترسی عبارتند از: کاربر(Client)، نماینده(Reseller) و مدیر کل (Root). مدیران و کاربران نهایی با استفاده از کنترل پنل سی پنل می توانند جنبه های مختلف سرور و وبسایت خود را به طور مستقیم از طریق مرورگر اینترنت کنترل نمایند.

از طریق سی پنل، می توانید کاربران ftp تعریف کنید و رمز عبور آنها را مدیریت کنید، پارک دامین و دامین افزوده و ساب دامین ایجاد کنید، ایمیل اکانت ها را مدیریت کنید، برنامه پاسخگوی اتوماتیک به ایمیل را فعال کنید، وب سایت را از ورود اسپم یا آدرس های IP مضر محافظت کنید.

* سی پنل دارای امکانات و اپلیکیشن های خوب دیگری نیز می باشد مثلا مدیریت پایگاه داده با استفاده از سی پنل بسیار آسان است. در بخش های مربوط به پایگاه داده MySQL و PHPMyAdmin می توانید با نحوه مدیریت فعالیت هایی مانند ساخت دیتابیس، مدیریت کاربران و رمز عبورهای جدید، تنظیم دیتابیس SQL برای هماهنگی با دامین و ساب دامین های مختلف و گرفتن بکاپ آشنا شوید.

مزایای cPanel

– کاربری آسان

– رابط گرافیکی کامل و کاربرپسند

– مدیریت و کنترل پایگاه داده

– قابلیت نصب سیستم مدیریت محتوا با یک کلیک

– مدیریت فایل کامل

– امنیت بسیار بالا

– دارای فایروال جهت تنظیمات امنیتی

– سیستم مدیریت ایمیل

– مدیریت کامل دامنه

– مدیریت کامل DNS

– ابزارهای کاربردی

– ارائه آمار و ارقام مربوط به سایت

– و …

مزایای ذکر شده تنها برخی از مزایای این کنترل محبوب می باشد

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *